'Nieuw rusthuis en sporthal uitbreiden'

Op 19 oktober 2011

Hij rekent op een even mooie uitslag als in 2006 toen zijn partij tien zetels haalde en samenging met CD&V die op vier zetels kwam. Vlaams Belang bracht het tot zes zetels (intussen min 1 onafhankelijke), SP.A haalde er vier en Open VLD één.

Minnebo pakt uit met een aantal verwezenlijkingen in de afgelopen vijf jaar: het Vredesbos, het Geboortepark, fietspadennet uitgebreid, de heraanleg van de Krijgsbaan, Kruibeeksesteenweg en Heirbaan, de nieuwe Kinderopvang bij de Kobbe in Burcht en een honderdtal sociale woningen.

'In de volgende legislatuur wil ik nog het nieuwe rusthuis bouwen, de Kozze vernieuwen, de Sporthal uitbreiden en Dorp aan de Stroom verwezenlijken met honderd appartementen.'

Tinne Heirman van de grootste oppositiepartij VB, betwijfelt of Minnebo nog hetzelfde aantal zetels behaalt. 'De N-VA die vorige keer nul haalde, is er opnieuw en behaalt nu zeker drievierde van de zetels. Die komen van ons en van Groen!. De burgemeester mag dan wel enorm populair zijn, hij verhoogde de belastingen, trad niet krachtig op tegen de illegale containerterminal in de Antwerpsesteenweg en kon de onveiligheid in Zwijndrecht niet terugschroeven.'

Denise Nelis-De Lamper is kandidaat lijsttrekker van de SP.A. Ook zij prikt de ballon van het 'belastingparadijs Zwijndrecht' door. 'De opcentiemen gingen dertig procent omhoog, van 900 naar 1200, de watersaneringbijdrage is de hoogste van Vlaanderen. En er werd gesnoeid in de sociale voorzieningen. De kosten in dienstencentra, voor serviceflats en rusthuiskamers gingen de hoogte in zonder rekening te houden met de sociale status van de belanghebbenden. Dat moet zich ongetwijfeld vertalen in een mindere verkiezingsuitslag.'  (sdl)